Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress) och lösenord för att få skicka mail. Kontrollera din mailklients SMTP-inställningar så att detta används:
  • Kryssa i att utgående servern (SMTP) kräver autentisering
  • SMTP-server: mail.vildmarksdata.net
  • Utgående serverport: 465 och krypterat med SSL

OBS - om samma konto försökt ansluta flera gånger i rad med felaktiga eller uteblivna uppgifter så blir hela IP-adressen man ansluter från spärrad i 40 min - det drabbar alltså inte bara ditt konto utan alla konton på samma IP-adress.

  • 1 Корисниците го најдоа ова како корисно
Дали Ви помогна овој одговор?

Понудени резултати

Mailproblem på Mac

Symptom Mac:en kan inte koppla upp sig mot mailservern och man ser en gul varningstriangel, man...

Kan jag köra krypterad e-post hos Vildmarksdata?

Ja det kan du. Du kan ställa in i din e-postklient kryptering på både inkommande och utgående...

åäö blir konstiga i vissa e-postmeddelanden

Det kan bero på en mängd saker: begränsningar i e-postprogram som gör att svenska tecken inte...

Storleken på den bifogade filen överskrider den tillåtna gränsen

Under förutsättning att du skickar mail med vår utgående server mail.vildmarksdata.net så ligger...

Hur ändrar jag språk i webbmailen?

Det går alldeles utmärkt! Logga ut ur din webbmail Uppe till höger på inloggningssidan kan du...