Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress) och lösenord för att få skicka mail. Kontrollera din mailklients SMTP-inställningar så att detta används:

  • Kryssa i att utgående servern (SMTP) kräver autentisering
  • SMTP-server: mail.vaiadigital.net
  • Utgående serverport: 465 och krypterat med SSL

OBS - om samma konto försökt ansluta flera gånger i rad med felaktiga eller uteblivna uppgifter så blir hela IP-adressen man ansluter från spärrad i 40 min - det drabbar alltså inte bara ditt konto utan alla konton på samma IP-adress.

  • 1 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Relaterade artiklar

Mailproblem på Mac

Symptom Mac:en kan inte koppla upp sig mot mailservern och man ser en gul varningstriangel, man...

åäö blir konstiga i vissa e-postmeddelanden

Det kan bero på en mängd saker: begränsningar i e-postprogram som gör att svenska tecken inte...

Hur ändrar jag språk i webbmailen?

Det går alldeles utmärkt! Logga ut ur din webbmail Uppe till höger på inloggningssidan kan du...

Funktion för att skapa och skicka nyhetsbrev

Vi har inga egna system internt för detta, däremot skulle vi vilja tipsa om http://mailchimp.com....

Mailservern svarade med en okänd hälsning

Om du inte kan hämta eller skicka mail och får ett felmeddelande av typen ”Servern svarade med en...