Min mailbox är full

Generellt så har vi ingen maxgräns för hur mycket data man får ha i sin mailbox, men det finns vissa kunder som av olika orsaker begränsar detta. Om ett sånt konto fylls och någon mailar dit så får denne ett svarsmail med info om Mailbox exceeded limit och detta märker du kanske inte av annat än om det slutar komma in mail, det går inte att skicka nya eller om någon som försökt maila till dig hör av sig på något annat sätt.

Hur gör jag då för att frigöra plats?

Du måste ta bort mail: från Inkorgen och från andra mappar och sen måste du även tömma papperskorgen för den räknas in i din totala mailbox. Enklast är att logga in i webbmailen(https://mail.vildmarksdata.net dvs du jobbar direkt mot mailservern). Längst ned till vänster ser du hur många % av max som utnyttjas.
  1. Klicka på Papperskorgen och välj Töm mapp.
  2. Klicka på uppdatera-symbolen uppe till höger.
  3. Klicka på Kuvert-symbolen för att komma till Inkorgen.
  4. Sortera ev på storlek. Ta bort de mail du inte måste ha kvar i mailboxen.
  5. Börja sen om på punkt 1. tills du har tillräckligt med plats för att kunna ta emot och skicka mail.

Ha estat útil la resposta?

 Imprimeix aquest Article

Llegir també

Hur lägger man till en bild i signaturen via webbmailen

I webbmailen finns något som heter Dokument och där inne finns Documents. Dit kan du ladda upp...

Felmeddelande i webbmailen

Följande felmeddelande kan ibland visas när mailen kollas via webbgränssnittet: Ett...

Hur går det till att migrera mail till Vildmarksdata

Den här artikeln förklarar lite generellt hur det går till att migrera epost från en annan...

Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar. Har datorn som det är problem med kontakt med internet,...

Hur ändrar jag språk i webbmailen?

Det går alldeles utmärkt! Logga ut ur din webbmail Uppe till höger på inloggningssidan kan du...