Min mailbox är full

Generellt så har vi ingen maxgräns för hur mycket data man får ha i sin mailbox, men det finns vissa kunder som av olika orsaker begränsar detta. Om ett sånt konto fylls och någon mailar dit så får denne ett svarsmail med info om Mailbox exceeded limit och detta märker du kanske inte av annat än om det slutar komma in mail, det går inte att skicka nya eller om någon som försökt maila till dig hör av sig på något annat sätt.

Hur gör jag då för att frigöra plats?

Du måste ta bort mail: från Inkorgen och från andra mappar och sen måste du även tömma papperskorgen för den räknas in i din totala mailbox. Enklast är att logga in i webbmailen(https://mail.vildmarksdata.net dvs du jobbar direkt mot mailservern). Längst ned till vänster ser du hur många % av max som utnyttjas.
  1. Klicka på Papperskorgen och välj Töm mapp.
  2. Klicka på uppdatera-symbolen uppe till höger.
  3. Klicka på Kuvert-symbolen för att komma till Inkorgen.
  4. Sortera ev på storlek. Ta bort de mail du inte måste ha kvar i mailboxen.
  5. Börja sen om på punkt 1. tills du har tillräckligt med plats för att kunna ta emot och skicka mail.

Was dit antwoord nuttig?

 Print dit artikel

Lees ook

Vad är en mailpekare eller MX-pekare, hur funkar den?

En MX-pekare är en DNS-post som visar var mail för en domän skall skickas. Det kan finnas en...

åäö blir konstiga i vissa e-postmeddelanden

Det kan bero på en mängd saker: begränsningar i e-postprogram som gör att svenska tecken inte...

Hantera spamfiltret

Allmänt Varje epostkonto kan logga in för att se vilka mail som stoppats respektive levererats...

Byta lösenord på epostkonto

Som användareDetta gör du via webbmailen (https://mail.vildmarksdata.net), efter inloggning...

Mottagadresser inte är godkända

Det beror på att du som skickar inte är autentiserad. Det felmeddelande du får är alltså lite...