Min mailbox är full

Generellt så har vi ingen maxgräns för hur mycket data man får ha i sin mailbox, men det finns vissa kunder som av olika orsaker begränsar detta. Om ett sånt konto fylls och någon mailar dit så får denne ett svarsmail med info om Mailbox exceeded limit och detta märker du kanske inte av annat än om det slutar komma in mail, det går inte att skicka nya eller om någon som försökt maila till dig hör av sig på något annat sätt.

Hur gör jag då för att frigöra plats?

Du måste ta bort mail: från Inkorgen och från andra mappar och sen måste du även tömma papperskorgen för den räknas in i din totala mailbox. Enklast är att logga in i webbmailen(https://mail.vildmarksdata.net dvs du jobbar direkt mot mailservern). Längst ned till vänster ser du hur många % av max som utnyttjas.
  1. Klicka på Papperskorgen och välj Töm mapp.
  2. Klicka på uppdatera-symbolen uppe till höger.
  3. Klicka på Kuvert-symbolen för att komma till Inkorgen.
  4. Sortera ev på storlek. Ta bort de mail du inte måste ha kvar i mailboxen.
  5. Börja sen om på punkt 1. tills du har tillräckligt med plats för att kunna ta emot och skicka mail.

Was this answer helpful?

 Print this Article

Also Read

Skapa sökmapp

Om man tex vill radera e-post som t.ex. är ett år gamla kan det vara omständligt att gå igenom...

Felmeddelande i webbmailen

Följande felmeddelande kan ibland visas när mailen kollas via webbgränssnittet: Ett...

Webbmailens inloggningsruta kommer upp igen efter inloggning

Om du försöker logga in i webbmailen, men i stället för att komma in så får du upp...

Mottagadresser inte är godkända

Det beror på att du som skickar inte är autentiserad. Det felmeddelande du får är alltså lite...

Hur man städar bort sin epostdomän

Det finns tillfällen när man behöver "städa bort" sin gamla epostdomän, dvs konton, ev alias och...