Min mailbox är full

Generellt så har vi ingen maxgräns för hur mycket data man får ha i sin mailbox, men det finns vissa kunder som av olika orsaker begränsar detta. Om ett sånt konto fylls och någon mailar dit så får denne ett svarsmail med info om Mailbox exceeded limit och detta märker du kanske inte av annat än om det slutar komma in mail, det går inte att skicka nya eller om någon som försökt maila till dig hör av sig på något annat sätt.

Hur gör jag då för att frigöra plats?

Du måste ta bort mail: från Inkorgen och från andra mappar och sen måste du även tömma papperskorgen för den räknas in i din totala mailbox. Enklast är att logga in i webbmailen(https://mail.vildmarksdata.net dvs du jobbar direkt mot mailservern). Längst ned till vänster ser du hur många % av max som utnyttjas.
  1. Klicka på Papperskorgen och välj Töm mapp.
  2. Klicka på uppdatera-symbolen uppe till höger.
  3. Klicka på Kuvert-symbolen för att komma till Inkorgen.
  4. Sortera ev på storlek. Ta bort de mail du inte måste ha kvar i mailboxen.
  5. Börja sen om på punkt 1. tills du har tillräckligt med plats för att kunna ta emot och skicka mail.

War diese Antwort hilfreich?

 Artikel drucken

Lesen Sie auch

Hur ändrar jag språk i webbmailen?

Det går alldeles utmärkt! Logga ut ur din webbmail Uppe till höger på inloggningssidan kan du...

Mina mail kommer inte fram till mottagaren - vad kan jag göra

Hur kan man felsöka om man skickat ett mail utan att få något slags felmeddelande och mottagaren...

Webbmailens inloggningsruta kommer upp igen efter inloggning

Om du försöker logga in i webbmailen, men i stället för att komma in så får du upp...

ActiveSync och Outlook Sync - vad är skillnaden mot IMAP

Det är inte alltid så lätt att förstå skillnaderna, speciellt som de upplevs "olika" beroende på...

SPF DKIM och Dmarc

SPF (Sender Policy Framework) är en metod för att förhindra att e-post skickas med förfalskade...