Administrera epostkonton

Via kundzonen och kontrollpanelen

Epostkonton administreras från nya kontrollpanelen och dit kommer du på två olika sätt:
  1. Logga in på kundzonen (https://kundzon.vildmarksdata.se) och navigera sen till Tjänster–>Mina tjänster och klicka på raden för den tjänst det gäller. Nu ser du en Kontrollpanelsmeny till vänster, välj E-post-konton så kommer du direkt till den sidan i Kontrollpanelen. OBS - om du "fastnar" på inloggningssidan så stäng den fliken och försök igen (bugg som vi undersöker)
  2. Det går också att logga in direkt på https://kontrollpanel.vildmarksdata.se om du har de inloggningsuppgifterna tillgängliga.

Inne i kontrollpanelen
Om du loggar in direkt i kontrollpanelen eller har valt att gå till startsidan där:
Gå in under POP/IMAP Email och välj Accounts för att lägga till, ta bort eller ändra epostkonton, Mail Aliases för att hantera alias (dvs andra namn på samma konto) och Domains för de domäner där du har mail.

Om du nyss ha flyttat en domän till vildmarksdata kan du under domains lägga till nya e-postdomäner, för att spara och sedan lägga till e-postkonton på den nya domänen.

Från juni 2017 är det inte längre möjligt att se befintliga lösenord, bara att sätta nya.

Cette réponse était-elle pertinente?

 Imprimer cet article

Consultez aussi

Felmeddelande i webbmailen

Följande felmeddelande kan ibland visas när mailen kollas via webbgränssnittet: Ett...

Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress)...

Storleken på den bifogade filen överskrider den tillåtna gränsen

Under förutsättning att du skickar mail med vår utgående server mail.vildmarksdata.net så ligger...

Vad är en mailpekare eller MX-pekare, hur funkar den?

En MX-pekare är en DNS-post som visar var mail för en domän skall skickas. Det kan finnas en...

Arkivera mail via webbmailen

Om man behöver rensa sitt konto, men endast använder webbmailen så är det inte lika lätt att...