Administrera epostkonton

Via kundzonen och kontrollpanelen

Epostkonton administreras från nya kontrollpanelen och dit kommer du på två olika sätt:
  1. Logga in på kundzonen (https://kundzon.vildmarksdata.se) och navigera sen till Tjänster–>Mina tjänster och klicka på raden för den tjänst det gäller. Nu ser du en Kontrollpanelsmeny till vänster, välj E-post-konton så kommer du direkt till den sidan i Kontrollpanelen. OBS - om du "fastnar" på inloggningssidan så stäng den fliken och försök igen (bugg som vi undersöker)
  2. Det går också att logga in direkt på https://kontrollpanel.vildmarksdata.se om du har de inloggningsuppgifterna tillgängliga.

Inne i kontrollpanelen
Om du loggar in direkt i kontrollpanelen eller har valt att gå till startsidan där:
Gå in under POP/IMAP Email och välj Accounts för att lägga till, ta bort eller ändra epostkonton, Mail Aliases för att hantera alias (dvs andra namn på samma konto) och Domains för de domäner där du har mail.

Om du nyss ha flyttat en domän till vildmarksdata kan du under domains lägga till nya e-postdomäner, för att spara och sedan lägga till e-postkonton på den nya domänen.

Från juni 2017 är det inte längre möjligt att se befintliga lösenord, bara att sätta nya.

Hai trovato questa risposta utile?

 Stampa Articolo

Leggi anche

Hur ändrar jag språk i webbmailen?

Det går alldeles utmärkt! Logga ut ur din webbmail Uppe till höger på inloggningssidan kan du...

Hur lägger man till en bild i signaturen via webbmailen

I webbmailen finns något som heter Dokument och där inne finns Documents. Dit kan du ladda upp...

Servern godkänner inte vidarebefordring

Ditt meddelande avvisades eftersom SMTP-servern (för utgående e-post) inte kunde identifiera dig...

Vad är en mailpekare eller MX-pekare, hur funkar den?

En MX-pekare är en DNS-post som visar var mail för en domän skall skickas. Det kan finnas en...

Mailproblem på Mac

Symptom Mac:en kan inte koppla upp sig mot mailservern och man ser en gul varningstriangel, man...