Fjärrsupport

När inget annat hjälper så använder vi TeamViewer för att fjärransluta till våra kunders datorer. På så sätt kan vi fjärrstyra er dator och åtgärda era problem. Har ni fått instruktioner att installera TeamViewer på er dator kan ni ladda ner det:

Ladda ner Vildmarksdatas Fjärrsupport för Windows

För andra plattformar (Mac, Linux, Android etc) ladda ner från TeamViewer.

Om du använder Mac rekommenderas att du laddar ner "TeamViewer QuickSupport" (under "Fler nedladdningar" en bit ner på sidan).

Beroende på vilken webbläsare du har så ska du antingen ladda ned filen och sen köra den, eller i vissa webbläsare så kan du välja att köra den direkt. Det kommer också upp någon "varning" där du måste godkänna att programmet körs, och en Friskrivningsklausul där du klickar på Acceptera. När programmet kommit igång ser du ett 9-siffrigt ID och 4-siffrigt lösenord - båda de behöver vi för att kunna ansluta till din dator.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Ändra startmapp för ftp-konto

På FTP-konton kan man ändra vilken mapp som den användaren ska komma till vid inloggning. Logga...

Hur ofta tas backup?

Vi tar backup dagligen, både på webbfiler (inkl databaser) och epost. Backup sparas i 14 dagar...

Uppsägning av tjänst

När man av någon anledning vill säga upp en tjänst hos oss gör man så här:Via kundzonenLogga in i...

Varför har innehållet i fakturan ändrats sedan förra gången?

Vi har inga begränsningar i vårt webbhotell när det gäller utrymme, bandbredd eller dylikt. Du...

Hur hittar jag mina lösenord

Via kundzonen och kontrollpanelen Sedan juni 2017 går det inte längre att se sina befintliga...