Min webbplats fungerar inte - vad kan jag göra?

Det kan finnas många orsaker till att en webbplats inte fungerar, tex felaktig installation, hackad webbplats, fel på server hos Vildmarksdata, Internet-problem någonstans mellan din dator och vår server osv osv, och det är inte alltid helt enkelt att avgöra vad problemet är.

Här finns några tips på vad man kan göra själv då man misstänker att det är själva webbplatsen som krånglar:

Starta om webbplatsen
http://kundzon.vildmarksdata.se/knowledgebase/65/Starta-om-stoppa-gora-recycle-pa-min-webbplats.html

Kolla/ändra PHP-version
http://kundzon.vildmarksdata.se/knowledgebase/67/Andra-PHP-version-pa-en-webbplats.html

Ta bort virus eller skadlig kod
Ladda ned webbplatsen med FTP(s) och genomsök med program för att se om virus eller malware finns. Kontakta oss om du vill ha pris på hjälp med rensningen.

Ladda upp filerna på rätt ställe
Ibland kan det vara så tokigt att du laddar upp filerna bredvid webroot, eller i en katalog under webroot. Då kan inte heller din webbplats visas. Se till att din webbplats filer finns direkt under webroot.

Felaktig indexfil eller defaultordningen är tokig
I vår kontrollpanel under websites kan du se i vilken ordning server söker efter dina indexfiler. Se till att indexfilen du vill visas först kommer att läsas först i webroot-mappen. Om du har flera indexfiler, va noga här så rätt fil körs.

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

 پرینت این مقاله

در همین زمینه

Var hittar jag SFTP-uppgifterna till mitt Managed Wordpress Hosting konto?

Logga in i kundzonen. Under Mina Tjänster hittar du paketet för Managed WordPress (tjänsten...

Hur gör jag ett ägarbyte på en .se domän?

Ibland kan man vilja göra en överlåtelse av sin .se domän. Anledningarna kan vara många. t.ex...

Kan ni erbjuda SSL-certifikat till min webbplats?

Ja, det kan vi!Om du har något av våra "vanliga" webbhotellspaket (dvs inte har ManagedWP eller...

Starta om, stoppa, göra recycle på min webbplats

Ibland kan webbplatsen "haka upp sig" och man behöver antingen göra recycle på applikationspoolen...

Varför har innehållet i fakturan ändrats sedan förra gången?

Vi har inga begränsningar i vårt webbhotell när det gäller utrymme, bandbredd eller dylikt. Du...