Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar.

Har datorn som det är problem med kontakt med internet, kan ni surfa och öppna sidor på nätet. Om svaret är nej, prova att starta om datorn. Kvarstår problemet efter en omstart måste ni kontrollera era nätverksinställningar och eran nätverksanslutning.

2. Kontrollera dina kontouppgifter, se inställningar för e-post eller FTP.

Är användarnamnet riktigt? Är lösenordet riktigt? Är det rätt server/servrar som angetts?
Klicka här för att komma till våra guider för hur man konfigurerar sitt epostkonto

3. Kvarstår problemet trots det, kontakta oss.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Autosvar, hur lägger jag in det?

Logga in i webbmailen (http://mail.vildmarksdata.net/webmail/) Peka på ”gubben” längst upp...

Hur konfigurerar jag mitt e-postkonto i datorn eller mobilen

Vi har guider för hur man gör för att lägga till epost-konto i de vanligaste klienterna, om din...

Min mailbox är full

Generellt så har vi ingen maxgräns för hur mycket data man får ha i sin mailbox, men det finns...

Fjärrsupport

När inget annat hjälper så använder vi TeamViewer för att fjärransluta till våra kunders datorer....

ActiveSync och Outlook Sync - vad är skillnaden mot IMAP

Det är inte alltid så lätt att förstå skillnaderna, speciellt som de upplevs "olika" beroende på...