Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar.

Har datorn som det är problem med kontakt med internet, kan ni surfa och öppna sidor på nätet. Om svaret är nej, prova att starta om datorn. Kvarstår problemet efter en omstart måste ni kontrollera era nätverksinställningar och eran nätverksanslutning.

2. Kontrollera dina kontouppgifter, se inställningar för e-post eller FTP.

Är användarnamnet riktigt? Är lösenordet riktigt? Är det rätt server/servrar som angetts?
Klicka här för att komma till våra guider för hur man konfigurerar sitt epostkonto

3. Kvarstår problemet trots det, kontakta oss.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Lägga till (skapa nytt) epostkonto i en domän

Via (nya) kundzonen och kontrollpanelen Epostkonton administreras från kontrollpanelen och dit...

Servern godkänner inte vidarebefordring

Ditt meddelande avvisades eftersom SMTP-servern (för utgående e-post) inte kunde identifiera dig...

Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress)...

E-post på nyare iPhone (IOS 11)

Denna guide gäller IOS 11Öppna "Inställningar"Öppna "Konton" Klicka på "Lägg till konto" Fyll i...

Arkivera mail via webbmailen

Om man behöver rensa sitt konto, men endast använder webbmailen så är det inte lika lätt att...