Ändra fakturasätt/betalningsmetod

Allmänt om fakturor
Från 2015-07-01 så skickas alla fakturor via epost till den epostadress som står som huvudkontakt i kundregistret.
Har man valt epostfaktura till en annan adress så skickas faktura även dit.
De kunder som har pappersfaktura får en sådan skickad med post. Dessa tar vi ut fakturaavgift för, den slipper man då man valt epostfaktura.

Påminnelser
Dessa skickas endast som epost, till ev avvikande fakturaadress och till huvudkontaktens adress.

Hur gör jag då för att ändra fakturasätt/betalningsmetod?
  1. Logga in i kundzonen, om du inte gjort det tidigare så använd den epostadress som fått mailet och välj glömt-lösenord så kan man välja ett nytt lösenord.
  2. Uppe till höger vid "Hej kontaktnamn"-knappen finns en pil, klicka på den för att se menyn och välj Ändra kontoinformation.
  3. På fliken Mina uppgifter finns Betalningsmetod och även vilken kontakt som ska vara mottagare.
  4. På fliken Hantera kontakter kan du lägga upp flera adresser, tex om fakturan ska till annan mottagare (se lägga-till-kontakt)

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Hur ofta tas backup?

Vi tar backup dagligen, både på webbfiler (inkl databaser) och epost. Backup sparas i 14 dagar...

Hur hittar jag mina lösenord

Via kundzonen och kontrollpanelen Sedan juni 2017 går det inte längre att se sina befintliga...

Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar. Har datorn som det är problem med kontakt med internet,...

FTP-inställningar

När du ska ladda upp filer till din webbplats (speciellt första gången) så använder du FTP. Det...

Fjärrsupport

När inget annat hjälper så använder vi TeamViewer för att fjärransluta till våra kunders datorer....