Administrera epostkonton

Via kundzonen och kontrollpanelen

Epostkonton administreras från nya kontrollpanelen och dit kommer du på två olika sätt:
  1. Logga in på kundzonen (https://kundzon.vildmarksdata.se) och navigera sen till Tjänster–>Mina tjänster och klicka på raden för den tjänst det gäller. Nu ser du en Kontrollpanelsmeny till vänster, välj E-post-konton så kommer du direkt till den sidan i Kontrollpanelen. OBS - om du "fastnar" på inloggningssidan så stäng den fliken och försök igen (bugg som vi undersöker)
  2. Det går också att logga in direkt på https://kontrollpanel.vildmarksdata.se om du har de inloggningsuppgifterna tillgängliga.

Inne i kontrollpanelen
Om du loggar in direkt i kontrollpanelen eller har valt att gå till startsidan där:
Gå in under POP/IMAP Email och välj Accounts för att lägga till, ta bort eller ändra epostkonton, Mail Aliases för att hantera alias (dvs andra namn på samma konto) och Domains för de domäner där du har mail.

Om du nyss ha flyttat en domän till vildmarksdata kan du under domains lägga till nya e-postdomäner, för att spara och sedan lägga till e-postkonton på den nya domänen.

Från juni 2017 är det inte längre möjligt att se befintliga lösenord, bara att sätta nya.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Min mailbox är full

Generellt så har vi ingen maxgräns för hur mycket data man får ha i sin mailbox, men det finns...

Webbmailen har konstigt utseende

Webbmailen kan man använda på dator, surfplatta, mobiltelefon etc och de har alla olika storlek...

Hantera spamfiltret

Allmänt Varje epostkonto kan logga in för att se vilka mail som stoppats respektive levererats...

Mina mail kommer inte fram till mottagaren - vad kan jag göra

Hur kan man felsöka om man skickat ett mail utan att få något slags felmeddelande och mottagaren...

Mottagadresser inte är godkända

Det beror på att du som skickar inte är autentiserad. Det felmeddelande du får är alltså lite...