Lägga till (skapa nytt) epostkonto i en domän

Via (nya) kundzonen och kontrollpanelen

Epostkonton administreras från kontrollpanelen och dit kommer du på två olika sätt:
  1. Logga in på kundzonen (https://kundzon.vildmarksdata.se) och navigera sen till Tjänster --> Mina tjänster och klicka på raden för tjänsten där kontona ligger.
  2. Nu ser du Kontrollpanelsmenyn till vänster, klicka på E-postkonton (om du får en inloggningsruta, stäng fliken och klicka en gång till)
  3. Gå in under POP/IMAP Email --> Accounts.
  4. Klicka på Create Mail Account och fyll i önskade inställningar:

Email Address, glöm inte välja domän (det efter @)
Password (lösenord): anges 2 gånger, måste vara minst 8 tecken, får inte innehålla namnet (det före @), ska gärna innehålla både små- och stora bokstäver, siffra osv
Mailbox Size Limit: låt -1 stå kvar för att ha obegränsat konto, vill ni av någon anledning begränsa kontot så anger man maxstorlek här
Domain Administrator: kryssas i om kontot ska få administrera andra epostkonton (via webbmailen)
Account Type: normalt POP3 & IMAP så att användaren kan välja hur man vill hämta mail
Account State: status, Enabled = Aktivt, för nya konton
Full Name: Beskrivning så att man vet vems konto det är


Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Synka kalender och kontakter

Normalläget då man kör IMAP är att bara epost synkas, men det kan ju finnas de som vill synka...

Mailproblem på Mac

Symptom Mac:en kan inte koppla upp sig mot mailservern och man ser en gul varningstriangel, man...

Vad är en mailpekare eller MX-pekare, hur funkar den?

En MX-pekare är en DNS-post som visar var mail för en domän skall skickas. Det kan finnas en...

Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar. Har datorn som det är problem med kontakt med internet,...

Var hittar jag mina epostlistor

Det krävs webbhotell Guld för tillgång till epostlistorna.Dessa hittar du så här: Logga in i...