Lägga till (skapa nytt) epostkonto i en domän

Via (nya) kundzonen och kontrollpanelen

Epostkonton administreras från kontrollpanelen och dit kommer du på två olika sätt:
  1. Logga in på kundzonen (https://kundzon.vildmarksdata.se) och navigera sen till Tjänster --> Mina tjänster och klicka på raden för tjänsten där kontona ligger.
  2. Nu ser du Kontrollpanelsmenyn till vänster, klicka på E-postkonton (om du får en inloggningsruta, stäng fliken och klicka en gång till)
  3. Gå in under POP/IMAP Email --> Accounts.
  4. Klicka på Create Mail Account och fyll i önskade inställningar:

Email Address, glöm inte välja domän (det efter @)
Password (lösenord): anges 2 gånger, måste vara minst 8 tecken, får inte innehålla namnet (det före @), ska gärna innehålla både små- och stora bokstäver, siffra osv
Mailbox Size Limit: låt -1 stå kvar för att ha obegränsat konto, vill ni av någon anledning begränsa kontot så anger man maxstorlek här
Domain Administrator: kryssas i om kontot ska få administrera andra epostkonton (via webbmailen)
Account Type: normalt POP3 & IMAP så att användaren kan välja hur man vill hämta mail
Account State: status, Enabled = Aktivt, för nya konton
Full Name: Beskrivning så att man vet vems konto det är


Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Hur konfigurerar jag mitt e-postkonto i datorn eller mobilen

Vi har guider för hur man gör för att lägga till epost-konto i de vanligaste klienterna, om din...

Administrera epostkonton

Via kundzonen och kontrollpanelen Epostkonton administreras från nya kontrollpanelen och dit...

Felmeddelande i webbmailen

Följande felmeddelande kan ibland visas när mailen kollas via webbgränssnittet: Ett...

Mailservern svarade med en okänd hälsning

Om du inte kan hämta eller skicka mail och får ett felmeddelande av typen ”Servern svarade med en...

SPF DKIM och Dmarc

SPF (Sender Policy Framework) är en metod för att förhindra att e-post skickas med förfalskade...