Webbmailens inloggningsruta kommer upp igen efter inloggning

Om du försöker logga in i webbmailen, men i stället för att komma in så får du upp inloggningsrutan, det går alltså inte att logga in.
Då kan du testa att rensa historiken (cache) i webbläsaren, ev kan du behöva starta om webbläsaren efter rensningen.

Hur du gör kan variera lite mellan olika webbläsare, här är några exempel:

Chrome
  1. Klicka på knappen med tre vågräta streck uppe till höger
  2. Välj Historik och sen Historik igen
  3. Ta bort webbinformation (välj den knappen för att ta bort allt, eller filtrera ut tex "vildmarksdata" i sökrutan)
  4. Markera alla eller bara de som hör till webbmailen
  5. Klicka på Ta bort valda objekt
Firefox
  1. Klicka på knappen med tre vågräta streck uppe till höger
  2. Välj Historik och sen Rensa bort tidigare historik
  3. Klicka på Ta bort-knappen
Internet Explorer 11
  1. Klicka på kugghjulet uppe till höger
  2. Välj Säkerhet och sen Ta bort webbhistorik
  3. Se till att de tre rutorna för Temporära Internetfiler, Cookies och Historik är markerade
  4. Klicka på Ta bort-knappen

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Synka kalender och kontakter

Normalläget då man kör IMAP är att bara epost synkas, men det kan ju finnas de som vill synka...

- Inställningar för e-post

Server (samma för inkommande och utgående): mail.vildmarksdata.net SSL ska användas för såväl...

Funktion för att skapa och skicka nyhetsbrev

Vi har inga egna system internt för detta, däremot skulle vi vilja tipsa om http://mailchimp.com....

Hur stora bilagor får jag skicka med e-post? Har ni några begränsningar?

Under förutsättning att du skickar med mail.vildmarksdata.net så har vi inga begränsningar, men...

Konfigurera Thunderbird för kalender

Menyn Arkiv → Nytt → Kalender… Om du inte ser någon menyrad utan har en liten ”hamburgare” (tre...