Webbmailens inloggningsruta kommer upp igen efter inloggning

Om du försöker logga in i webbmailen, men i stället för att komma in så får du upp inloggningsrutan, det går alltså inte att logga in.
Då kan du testa att rensa historiken (cache) i webbläsaren, ev kan du behöva starta om webbläsaren efter rensningen.

Hur du gör kan variera lite mellan olika webbläsare, här är några exempel:

Chrome
  1. Klicka på knappen med tre vågräta streck uppe till höger
  2. Välj Historik och sen Historik igen
  3. Ta bort webbinformation (välj den knappen för att ta bort allt, eller filtrera ut tex "vildmarksdata" i sökrutan)
  4. Markera alla eller bara de som hör till webbmailen
  5. Klicka på Ta bort valda objekt
Firefox
  1. Klicka på knappen med tre vågräta streck uppe till höger
  2. Välj Historik och sen Rensa bort tidigare historik
  3. Klicka på Ta bort-knappen
Internet Explorer 11
  1. Klicka på kugghjulet uppe till höger
  2. Välj Säkerhet och sen Ta bort webbhistorik
  3. Se till att de tre rutorna för Temporära Internetfiler, Cookies och Historik är markerade
  4. Klicka på Ta bort-knappen

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Webbmailen har konstigt utseende

Webbmailen kan man använda på dator, surfplatta, mobiltelefon etc och de har alla olika storlek...

Mailproblem på Mac

Symptom Mac:en kan inte koppla upp sig mot mailservern och man ser en gul varningstriangel, man...

Arkivera mail via webbmailen

Om man behöver rensa sitt konto, men endast använder webbmailen så är det inte lika lätt att...

Mailservern svarade med en okänd hälsning

Om du inte kan hämta eller skicka mail och får ett felmeddelande av typen ”Servern svarade med en...

Administrera epostkonton

Via kundzonen och kontrollpanelen Epostkonton administreras från nya kontrollpanelen och dit...