Webbmailens inloggningsruta kommer upp igen efter inloggning

Om du försöker logga in i webbmailen, men i stället för att komma in så får du upp inloggningsrutan, det går alltså inte att logga in.
Då kan du testa att rensa historiken (cache) i webbläsaren, ev kan du behöva starta om webbläsaren efter rensningen.

Hur du gör kan variera lite mellan olika webbläsare, här är några exempel:

Chrome
  1. Klicka på knappen med tre vågräta streck uppe till höger
  2. Välj Historik och sen Historik igen
  3. Ta bort webbinformation (välj den knappen för att ta bort allt, eller filtrera ut tex "vildmarksdata" i sökrutan)
  4. Markera alla eller bara de som hör till webbmailen
  5. Klicka på Ta bort valda objekt
Firefox
  1. Klicka på knappen med tre vågräta streck uppe till höger
  2. Välj Historik och sen Rensa bort tidigare historik
  3. Klicka på Ta bort-knappen
Internet Explorer 11
  1. Klicka på kugghjulet uppe till höger
  2. Välj Säkerhet och sen Ta bort webbhistorik
  3. Se till att de tre rutorna för Temporära Internetfiler, Cookies och Historik är markerade
  4. Klicka på Ta bort-knappen

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

ActiveSync och Outlook Sync - vad är skillnaden mot IMAP

Det är inte alltid så lätt att förstå skillnaderna, speciellt som de upplevs "olika" beroende på...

Mottagadresser inte är godkända

Det beror på att du som skickar inte är autentiserad. Det felmeddelande du får är alltså lite...

Synka kalender och kontakter

Normalläget då man kör IMAP är att bara epost synkas, men det kan ju finnas de som vill synka...

Hur går det till att migrera mail till Vildmarksdata

Den här artikeln förklarar lite generellt hur det går till att migrera epost från en annan...

Mailservern svarade med en okänd hälsning

Om du inte kan hämta eller skicka mail och får ett felmeddelande av typen ”Servern svarade med en...