Uppsägning av tjänst

När man av någon anledning vill säga upp en tjänst hos oss gör man så här:

Via kundzonen
Logga in i kundzonen och navigera till Mina Tjänster.
Till höger om respektive tjänst finns knappen Hantera, klicka på den (aningen längre till höger finns en pil med undermeny)
Klicka på Övriga åtgärder och välj Uppsägning av konto
Skriv gärna en kommentar, så vet vi varför, tex om det är något vi behöver bli bättre på för att få tillbaka dig som kund.
Välj om tjänsten ska avslutas direkt eller vid periodens slut.
Du kan också få upp fråga om domän kopplad till tjänsten ska sägas upp.
Du får ett automatiskt svar på att vi tagit emot uppsägningen.

Hur vet jag om mina domäner förnyas automatiskt eller är "uppsagda"?
Inne i kundzonen, under Domäner --> Mina Domäner ser du alla dina domäner som ligger hos oss. För varje domän ser du när vi kommer att fakturera nästa gång (60 dagar innan den förfaller) om den har Förnya automatiskt satt till Aktiverad. För domäner med denna funktion Inaktiverad så kommer vi inte heller att skicka någon förnyelsefaktura och domäner kommer att "gå ut" när den förfaller.

Om du av någon anledning inte kommer åt kundzonen kan du göra så här:
Du skickar ett e-postmeddelande till oss på adressen support@vildmarksdata.se där du förklarar vilka tjänster du vill säga upp så hjälper vi till att reda ut hur du/ni loggar in i kundzonen.

Kan jag inte bara skicka ett mail till er och ni lägger in uppsägningen?
Nej, tyvärr vill vi att ni gör uppsägningen via kundzonen så att "rätt saker" blir uppsagda och att vi inte kan missförstå er.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Nya kundzonen och ny kontrollpanel - vad är vad?

Under våren 2015 har vi flyttat över kunder och webbplatser/tjänster/konton till vår nya kundzon...

Kan ni erbjuda SSL-certifikat till min webbplats?

Ja, det kan vi!Om du har något av våra "vanliga" webbhotellspaket (dvs inte har ManagedWP eller...

Fjärrsupport

När inget annat hjälper så använder vi TeamViewer för att fjärransluta till våra kunders datorer....

Varför har innehållet i fakturan ändrats sedan förra gången?

Vi har inga begränsningar i vårt webbhotell när det gäller utrymme, bandbredd eller dylikt. Du...

Registrera sig som kund

Oftast registrerar man sig som kund i samband med första beställningen, men ibland kan behöva bli...