Min mailbox är full

Generellt så har vi ingen maxgräns för hur mycket data man får ha i sin mailbox, men det finns vissa kunder som av olika orsaker begränsar detta. Om ett sånt konto fylls och någon mailar dit så får denne ett svarsmail med info om Mailbox exceeded limit och detta märker du kanske inte av annat än om det slutar komma in mail, det går inte att skicka nya eller om någon som försökt maila till dig hör av sig på något annat sätt.

Hur gör jag då för att frigöra plats?

Du måste ta bort mail: från Inkorgen och från andra mappar och sen måste du även tömma papperskorgen för den räknas in i din totala mailbox. Enklast är att logga in i webbmailen(https://mail.vildmarksdata.net dvs du jobbar direkt mot mailservern). Längst ned till vänster ser du hur många % av max som utnyttjas.
  1. Klicka på Papperskorgen och välj Töm mapp.
  2. Klicka på uppdatera-symbolen uppe till höger.
  3. Klicka på Kuvert-symbolen för att komma till Inkorgen.
  4. Sortera ev på storlek. Ta bort de mail du inte måste ha kvar i mailboxen.
  5. Börja sen om på punkt 1. tills du har tillräckligt med plats för att kunna ta emot och skicka mail.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Storleken på den bifogade filen överskrider den tillåtna gränsen

Under förutsättning att du skickar mail med vår utgående server mail.vildmarksdata.net så ligger...

Arkivera mail via webbmailen

Om man behöver rensa sitt konto, men endast använder webbmailen så är det inte lika lätt att...

Synka kalender och kontakter

Normalläget då man kör IMAP är att bara epost synkas, men det kan ju finnas de som vill synka...

Var hittar jag mina epostlistor

Det krävs webbhotell Guld för tillgång till epostlistorna.Dessa hittar du så här: Logga in i...

Mottagadresser inte är godkända

Det beror på att du som skickar inte är autentiserad. Det felmeddelande du får är alltså lite...