Mottagadresser inte är godkända

Det beror på att du som skickar inte är autentiserad. Det felmeddelande du får är alltså lite missvisande. I inställningarna i din e-postklient (t ex Outlook) så ska du kryssa i att ”Servern kräver autentisering”. Då vet alltid servern vem du är och du kommer inte att få detta felmeddelande igen.

Liknande problem som om du kan ta emot, men inte skicka mail. Läs mer här.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Lägga till (skapa nytt) epostkonto i en domän

Via (nya) kundzonen och kontrollpanelen Epostkonton administreras från kontrollpanelen och dit...

Skapa sökmapp

Om man tex vill radera e-post som t.ex. är ett år gamla kan det vara omständligt att gå igenom...

Hur ändrar jag språk i webbmailen?

Det går alldeles utmärkt! Logga ut ur din webbmail Uppe till höger på inloggningssidan kan du...

ActiveSync och Outlook Sync - vad är skillnaden mot IMAP

Det är inte alltid så lätt att förstå skillnaderna, speciellt som de upplevs "olika" beroende på...

Autosvar, hur lägger jag in det?

Logga in i webbmailen (http://mail.vildmarksdata.net/webmail/) Peka på ”gubben” längst upp...