Mottagadresser inte är godkända

Det beror på att du som skickar inte är autentiserad. Det felmeddelande du får är alltså lite missvisande. I inställningarna i din e-postklient (t ex Outlook) så ska du kryssa i att ”Servern kräver autentisering”. Då vet alltid servern vem du är och du kommer inte att få detta felmeddelande igen.

Liknande problem som om du kan ta emot, men inte skicka mail. Läs mer här.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Hur ändrar jag språk i webbmailen?

Det går alldeles utmärkt! Logga ut ur din webbmail Uppe till höger på inloggningssidan kan du...

Felmeddelande i webbmailen

Följande felmeddelande kan ibland visas när mailen kollas via webbgränssnittet: Ett...

Servern godkänner inte vidarebefordring

Ditt meddelande avvisades eftersom SMTP-servern (för utgående e-post) inte kunde identifiera dig...

Autosvar, hur lägger jag in det?

Logga in i webbmailen (http://mail.vildmarksdata.net/webmail/) Peka på ”gubben” längst upp...

Administrera epostkonton

Via kundzonen och kontrollpanelen Epostkonton administreras från nya kontrollpanelen och dit...