Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress) och lösenord för att få skicka mail. Kontrollera din mailklients SMTP-inställningar så att detta används:
  • Kryssa i att utgående servern (SMTP) kräver autentisering
  • SMTP-server: mail.vildmarksdata.net
  • Utgående serverport: 465 och krypterat med SSL

OBS - om samma konto försökt ansluta flera gånger i rad med felaktiga eller uteblivna uppgifter så blir hela IP-adressen man ansluter från spärrad i 40 min - det drabbar alltså inte bara ditt konto utan alla konton på samma IP-adress.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Byta lösenord på epostkonto

Som användareDetta gör du via webbmailen (https://mail.vildmarksdata.net), efter inloggning...

Lägga till (skapa nytt) epostkonto i en domän

Via (nya) kundzonen och kontrollpanelen Epostkonton administreras från kontrollpanelen och dit...

Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar. Har datorn som det är problem med kontakt med internet,...

Mailproblem på Mac

Symptom Mac:en kan inte koppla upp sig mot mailservern och man ser en gul varningstriangel, man...

Vad är en mailpekare eller MX-pekare, hur funkar den?

En MX-pekare är en DNS-post som visar var mail för en domän skall skickas. Det kan finnas en...