Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress) och lösenord för att få skicka mail. Kontrollera din mailklients SMTP-inställningar så att detta används:
  • Kryssa i att utgående servern (SMTP) kräver autentisering
  • SMTP-server: mail.vildmarksdata.net
  • Utgående serverport: 465 och krypterat med SSL

OBS - om samma konto försökt ansluta flera gånger i rad med felaktiga eller uteblivna uppgifter så blir hela IP-adressen man ansluter från spärrad i 40 min - det drabbar alltså inte bara ditt konto utan alla konton på samma IP-adress.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Hantera spamfiltret

Allmänt Varje epostkonto kan logga in för att se vilka mail som stoppats respektive levererats...

Hur slipper jag få nyhetsbrev eller spam

Här försöker vi förklara vad som är nyhetsbrev och vad som stoppas som spam och hur du...

Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar. Har datorn som det är problem med kontakt med internet,...

ActiveSync och Outlook Sync - vad är skillnaden mot IMAP

Det är inte alltid så lätt att förstå skillnaderna, speciellt som de upplevs "olika" beroende på...

Det finns olästa mail som jag inte kan komma åt

Du har sannolikt av misstag omsorterat din inkorg så att de senaste e-postmeddelanderna hamnat...