Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress) och lösenord för att få skicka mail. Kontrollera din mailklients SMTP-inställningar så att detta används:
  • Kryssa i att utgående servern (SMTP) kräver autentisering
  • SMTP-server: mail.vildmarksdata.net
  • Utgående serverport: 465 och krypterat med SSL

OBS - om samma konto försökt ansluta flera gånger i rad med felaktiga eller uteblivna uppgifter så blir hela IP-adressen man ansluter från spärrad i 40 min - det drabbar alltså inte bara ditt konto utan alla konton på samma IP-adress.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

SPF DKIM och Dmarc

SPF (Sender Policy Framework) är en metod för att förhindra att e-post skickas med förfalskade...

Det finns olästa mail som jag inte kan komma åt

Du har sannolikt av misstag omsorterat din inkorg så att de senaste e-postmeddelanderna hamnat...

Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar. Har datorn som det är problem med kontakt med internet,...

Hur går det till att migrera mail till Vildmarksdata

Den här artikeln förklarar lite generellt hur det går till att migrera epost från en annan...

Hur stora bilagor får jag skicka med e-post? Har ni några begränsningar?

Under förutsättning att du skickar med mail.vildmarksdata.net så har vi inga begränsningar, men...