Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress) och lösenord för att få skicka mail. Kontrollera din mailklients SMTP-inställningar så att detta används:
  • Kryssa i att utgående servern (SMTP) kräver autentisering
  • SMTP-server: mail.vildmarksdata.net
  • Utgående serverport: 465 och krypterat med SSL

OBS - om samma konto försökt ansluta flera gånger i rad med felaktiga eller uteblivna uppgifter så blir hela IP-adressen man ansluter från spärrad i 40 min - det drabbar alltså inte bara ditt konto utan alla konton på samma IP-adress.

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Skapa sökmapp

Om man tex vill radera e-post som t.ex. är ett år gamla kan det vara omständligt att gå igenom...

Felmeddelande i webbmailen

Följande felmeddelande kan ibland visas när mailen kollas via webbgränssnittet: Ett...

Det finns olästa mail som jag inte kan komma åt

Du har sannolikt av misstag omsorterat din inkorg så att de senaste e-postmeddelanderna hamnat...

Konfigurera Thunderbird för e-post

Uppdaterad 2016-02-01 med avsnitt om ändring av inställningar Menyn Arkiv → Nytt → Existerande...

Hur ändrar jag språk i webbmailen?

Det går alldeles utmärkt! Logga ut ur din webbmail Uppe till höger på inloggningssidan kan du...