Synka kalender och kontakter

Normalläget då man kör IMAP är att bara epost synkas, men det kan ju finnas de som vill synka annan data och hur gör man då??
Och idag är det kanske inte bara info man har på datorn som man vill synka, utan även via mobil enhet (telefon, surfplatta)

För alla tjänster nedan - kontakta oss för prisuppgift, tjänsterna kräver lite olika licenser som aktiveras per epostkonto.

Via Datorn
  • Om man vill använda Outlook och utnyttja allt som finns där så är ofta bästa lösningen att gå över till Exchange Online eller Office 365, se nedan för pris.
  • Det går också att använda andra klienter och synka mot vår mailserver, exempel:
  • IceWarp Outlook Sync - en applikation som möjliggör full synkronisering av Outlook (här laddar du ned den: https://mail.vildmarksdata.net/install/)
    • IceWarp Desktop Client - en fristående applikation. Laddas ned via länken ovan.
    • Annan fristående applikation, tex eM Client: http://www.emclient.com/

Via Mobilen

Här fungerar det bra att använda ActiveSync, då kan man välja vad man vill synka förutom epost: Kontakter, Kalender och Uppgifter

Vad kostar Office 365?
Det finns flera olika nivåer för Office 365, men alla epostkonton inom domänen måste flyttas dit. Pris och info finns på Microsoft Office 365 pris-sidan.
Pris och info om Exchange Online finns här: https://products.office.com/sv-se/exchange/compare-microsoft-exchange-online-plans.
I båda fallen ovan kan du kontakta oss för en skräddarsydd offert.

Vad är det för skillnad?
Läs mer i denna KB-artikel: http://kundzon.vildmarksdata.se/knowledgebase/87/ActiveSync-och-Outlook-Sync---vad-ar-skillnaden-mot-IMAP.html

Hjälpte svaret dig?

 Skriv ut denna artikeln

Läs även

Jag kommer inte åt webbmailen

Om sidan bara laddas om så att du kommer tillbaka till startsidan så kan du behöva rensa...

Servern godkänner inte vidarebefordring

Ditt meddelande avvisades eftersom SMTP-servern (för utgående e-post) inte kunde identifiera dig...

Hantera spamfiltret

Allmänt Varje epostkonto kan logga in för att se vilka mail som stoppats respektive levererats...

Jag kan ta emot epost, men inte skicka

Vår mailserver kräver att du autentiserar dig genom att logga in med användarnamn (epost-adress)...

Mottagadresser inte är godkända

Det beror på att du som skickar inte är autentiserad. Det felmeddelande du får är alltså lite...