Artikler

 Administrera användare och grupper för storage-mapp

För att användare ska kunna använda anslutningen till en Enterprise Storage mapp så måste...

 Betala med kort

Om du vill betala en faktura omedelbart, via kort gör du så här: Logga in i kundzonen Klicka på...

 FTP/SFTP-inställningar

Om du har en vKube-tjänst och lagt upp en sftpanvändare skall du ansluta till sftp.se.vkube.cloud...

 Felsökning för e-post och FTP

1. Kontrollera om nätverket fungerar. Har datorn som det är problem med kontakt med internet,...

 Felsökning internetanslutning

Om du har krångel med internetanslutningen så kan det finnas många orsaker till detta. Här...

 Fjärrsupport

När inget annat hjälper så använder vi TeamViewer för att fjärransluta till våra kunders datorer....

 Hur hittar jag mina lösenord

Via kundzonen och kontrollpanelen Sedan juni 2017 går det inte längre att se sina befintliga...

 Hur man ansluter till en storage-mapp

På en Windows-dator gör man så här: Öppna utforskaren Klicka på Lägg till en nätverksplats...

 Hur ofta tas backup?

Vi tar backup dagligen, både på webbfiler (inkl databaser) och epost. Backup sparas i 14 dagar...

 Inloggning krävs för dokument i storage-mapp

Testar mot: https://storage.vildmarksdata.se/vildmarksdataab/vildmarksdataSKITER SIG PÅ PUNKT...

 Jag har glömt lösenordet till kundzonen

Hur gör jag när jag glömt mitt lösenord till kundzonen? Gå till den här sidan för att...

 Kan ni erbjuda SSL-certifikat till min webbplats?

Ja, det kan vi!Om du har något av våra "vanliga" webbhotellspaket (dvs inte har mywp/WPEMANAGED...

 Nya kundzonen och ny kontrollpanel - vad är vad?

Under våren 2015 har vi flyttat över kunder och webbplatser/tjänster/konton till vår nya kundzon...

 När kommer min betalning in och när skickar ni påminnelser?

Vi läser in betalningar under eftermiddagen (ca 13.30 - 17.00) varje dag.Om betalningen finns...

 Registrera sig som kund

Oftast registrerar man sig som kund i samband med första beställningen, men ibland kan behöva bli...

 Uppsägning av tjänst

När man av någon anledning vill säga upp en tjänst hos oss gör man så här:Via kundzonenLogga in i...

 Varför har innehållet i fakturan ändrats sedan förra gången?

Vi har inga begränsningar i vårt webbhotell när det gäller utrymme, bandbredd eller dylikt. Du...

 Ändra fakturasätt/betalningsmetod

Allmänt om fakturorFrån 2015-07-01 så skickas alla fakturor via epost till den epostadress som...

 Ändra startmapp för ftp-konto

På FTP-konton kan man ändra vilken mapp som den användaren ska komma till vid inloggning. Logga...

 Ändra uppgifter, eller lägga in avvikande fakturaadress eller en till kontakt

Inloggad i kundzonen så klickar man på "Hej kontaktnamn"-knappen uppe till höger, och väljer...

 Återställa lösenord på storage-konto för en användare

Varje användare som har en inloggning till ett storage-konto (lagringslösning) kan själv...

 Överbetalning och deposition

Sedan juni 2019 så finns det en funktion i kundzonen som gör att man kan betala in pengar i...